1. 9. 2020

V Loukově máme novou lokomotivu

Český výrobce lokomotiv CZ LOKO zdolalo další historický milník, když brány jeho výrobních závodů opustilo v pořadí již 1111. drážní vozidlo. A to lokomotiva EffiShunter 600 pro společnost ČEPRO. Ke slavnostnímu předání a křtu došlo v Loukově na Kroměřížsku, kde má významný český distributor pohonných hmot jeden ze svých skladů s plně automatizovaným terminálem pro autocisterny. Právě tento areál bude lokomotiva obsluhovat. Jde již o třetí stroj, který si firma od CZ LOKO pořídila. V předchozích případech šlo o EffiShunter 300 a EffiShunter 600.

Podle Jana Duspěvy, generální ředitel ČEPRO, význam železniční dopravy pro obsluhu firemních skladů roste. „Především v době odstávek domácích rafinérií zmanipulujeme o stovky procent více vagónů. Díky tomu zvládneme udržet stabilitu českého trhu pohonných hmot,“ uvedl. Připomněl přitom, že s provozem vozidel od tradičního českého výrobce na firemních vlečkách panuje velká spokojenost.

„Po technické i provozní stránce jde o prvotřídní vozidla. Výrazně se nám díky nim snížily provozní náklady,“ potvrdil během převzetí jubilejní lokomotivy
František Todt, provozní ředitel a člen představenstva ČEPRO. To patří mezi významné hráče na trhu s ropnými produkty. Součástí jeho distribuční sítě je 17 skladů pohonných hmot, napojených na tři rafinérie, přes 1200 km produktovou a také na 200 čerpacích stanic EuroOil.

„Kdyby mi někdo před dvaceti lety řekl, že vyrobíme lokomotivu s pořadovým číslem 1111, nevěřil bych mu. Za tu dobu jsme se však neuvěřitelně posunuli dopředu. Dnes vyrábíme lokomotivy na základě vlastního know-how, tady u nás v České republice. Jsem pyšný na všechny naše zaměstnance, kteří se na tom podílí a jsou garancí dalšího rozvoje firmy,“ uvedl Josef Bárta, předseda představenstva CZ LOKO.

Z původní opravny lokomotiv regionálního významu, která v polovině 90. let doslova bojovala o přežití, se dnešní CZ LOKO stalo evropskou dvojkou ve výrobě nových motorových posunovacích lokomotiv. Firma má vlastní vývoj, konstrukci, výrobu i komplexní servis. Přes 60 procent produkce lokomotiv, splňujících nejpřísnější evropské normy TSI, přitom exportuje již do 19 zemí dvou kontinentů.